Wednesday, May 5, 2010

::Atuk saya::


Tiba-tiba saya teringat kat atuk saya.
Apa khabar agaknya dia.
Sihat kah dia?

Umur dia dah 82 tahun. (rasanya)
Sebab masa saya berkahwin dulu dia 78 tahun.

Atuk saya ni sebelah mak saya.
Sebelah abah saya pun masih ada. Umur pun sama.
Cuma gambar je tak de.
Nanti saya cerita tentang dia pada entri akan datang.

Atuk saya ni suka berbasikal, (sanggup berbasikal dari Kg. Pandan ke Cheras), bermain badminton, (ingat lagi malam-malam semua sepupu tunggu atuk balik), atuk suka berjalan ke tempat-tempat baru.

Atuk suka makan mee goreng tak pun teh tarik.
Petang-petang dia suka makan lepat pisang tak pun kuih kaswi.

Atuk masih lagi tegap. Walaupun sejak kebelakangan ni lutut atuk sakit.
Harris dan Hadief pun suka jumpa "Oyang".
Lagi-lagi Hadief.
Baru seminggu tak jumpa.

Jumaat ni nanti Umi bawa Hadief jumpa "Oyang" ye.

1 comment:

JuLia d BuBbLes said...

yep umur atuk 82. atuk lahir 1928.

aku rindu atuk..
yg anta aku g skola
yg masak nasi goreng utk aku klau ama keje zaman skola dlu
yg kejut aku bgn g skola kalau ama keje malam
yg repair basikal aku nak g skola agama
yg polish kan boot aku nak kawad KRS
yg ajar aku main gasing
yg ajar aku mengaji

aku rindu nak jogging dgn atuk
aku rindu nak solat jemaah dgn atuk
aku rindu nak mengaji dgn atuk

eh panjang plak. nnt la aku buat post pasal atuk kat blog aku. hahaha

::Atuk saya::

Wednesday, May 5, 2010


Tiba-tiba saya teringat kat atuk saya.
Apa khabar agaknya dia.
Sihat kah dia?

Umur dia dah 82 tahun. (rasanya)
Sebab masa saya berkahwin dulu dia 78 tahun.

Atuk saya ni sebelah mak saya.
Sebelah abah saya pun masih ada. Umur pun sama.
Cuma gambar je tak de.
Nanti saya cerita tentang dia pada entri akan datang.

Atuk saya ni suka berbasikal, (sanggup berbasikal dari Kg. Pandan ke Cheras), bermain badminton, (ingat lagi malam-malam semua sepupu tunggu atuk balik), atuk suka berjalan ke tempat-tempat baru.

Atuk suka makan mee goreng tak pun teh tarik.
Petang-petang dia suka makan lepat pisang tak pun kuih kaswi.

Atuk masih lagi tegap. Walaupun sejak kebelakangan ni lutut atuk sakit.
Harris dan Hadief pun suka jumpa "Oyang".
Lagi-lagi Hadief.
Baru seminggu tak jumpa.

Jumaat ni nanti Umi bawa Hadief jumpa "Oyang" ye.

1 comments:

JuLia d BuBbLes said...

yep umur atuk 82. atuk lahir 1928.

aku rindu atuk..
yg anta aku g skola
yg masak nasi goreng utk aku klau ama keje zaman skola dlu
yg kejut aku bgn g skola kalau ama keje malam
yg repair basikal aku nak g skola agama
yg polish kan boot aku nak kawad KRS
yg ajar aku main gasing
yg ajar aku mengaji

aku rindu nak jogging dgn atuk
aku rindu nak solat jemaah dgn atuk
aku rindu nak mengaji dgn atuk

eh panjang plak. nnt la aku buat post pasal atuk kat blog aku. hahaha

 

Copyright © FromHtoZ 2012 | All rights reserved | Blog Design by Krafty Palette.