Wednesday, July 7, 2010

::Famili::

Dari jauh bila dah dengar
bunyi alarm kereta Umi
budak-budak ni akan ke pintu gril nak sambut
yang si abang dengan gaya ultraman dia
si adik pula, merangkak

bukan tak reti bertatih
agaknya malas nak jalan
lambat
baik dia merangkak
cepat sikit

lepas tu bila dah dukung si adik
si abang pun minta dukung juga
kalau ringan tak pe gak
ni berat macam tong gas
patah pinggang

si abang pun mengadu kat Umi
yang adik buat dia
cubit dia
sambil nangis-nangis
tambah lagi dengan si adik usik permainan dia

tapi si adik ni pun boleh tahan
bila dia dengar kereta ayah dia
dengan salam ayah dia kat pintu pagar
muka dia penuh kegembiraan

sebab dia pun boleh mengadu gak
ayah dia sampai je kat pintu
dia dah merangkak sambil pegang kaki seluar ayah
minta dukung

lepas tu berborak dengan ayah dia
macamlah ayah dia faham

paling tak tahan tu
siap nangis
ajuk si abang

bukan main geliga otak anak-anak umi ni
masing-masing nak perhatian
Alhamdullillah

kalau bab rebut barang, sepah barang
memang dua-dua ni handal
yang si umi ke si nenek ke
asyiklah membebel
tapi memasing buat dek je

kalau umi baring
boleh diibaratkan tempat main mereka

dan ayah sering menjadi raksasa
untuk melawan Ultraman kecil

yang best tu
si Hadief pun suka
siap datang merangkak dan duduk di pangku ayah
sambil melihat ayah melawan Harris

Umi faham ayah
dalam hati dia
merasa cemburu
bila dia tak dapat melihat perkembangan
hidup hero-hero dia

dan ayah cuba meluangkan masa untuk mereka
dan Umi juga

terima kasih

P/s: Umi kan selalu tangkap gambar dan send pada ayah
untuk lepaskan rindu

3 comments:

Zampeada said...

... terbyg btp comelnya family ni wpun tiada gambar yg melengkapi entri.

Nidza said...

hehehe...gmbr takde lah...

suhaisweet said...

Dropping here..Very nice friend..My special for u.. Check it Out!

::Famili::

Wednesday, July 7, 2010

Dari jauh bila dah dengar
bunyi alarm kereta Umi
budak-budak ni akan ke pintu gril nak sambut
yang si abang dengan gaya ultraman dia
si adik pula, merangkak

bukan tak reti bertatih
agaknya malas nak jalan
lambat
baik dia merangkak
cepat sikit

lepas tu bila dah dukung si adik
si abang pun minta dukung juga
kalau ringan tak pe gak
ni berat macam tong gas
patah pinggang

si abang pun mengadu kat Umi
yang adik buat dia
cubit dia
sambil nangis-nangis
tambah lagi dengan si adik usik permainan dia

tapi si adik ni pun boleh tahan
bila dia dengar kereta ayah dia
dengan salam ayah dia kat pintu pagar
muka dia penuh kegembiraan

sebab dia pun boleh mengadu gak
ayah dia sampai je kat pintu
dia dah merangkak sambil pegang kaki seluar ayah
minta dukung

lepas tu berborak dengan ayah dia
macamlah ayah dia faham

paling tak tahan tu
siap nangis
ajuk si abang

bukan main geliga otak anak-anak umi ni
masing-masing nak perhatian
Alhamdullillah

kalau bab rebut barang, sepah barang
memang dua-dua ni handal
yang si umi ke si nenek ke
asyiklah membebel
tapi memasing buat dek je

kalau umi baring
boleh diibaratkan tempat main mereka

dan ayah sering menjadi raksasa
untuk melawan Ultraman kecil

yang best tu
si Hadief pun suka
siap datang merangkak dan duduk di pangku ayah
sambil melihat ayah melawan Harris

Umi faham ayah
dalam hati dia
merasa cemburu
bila dia tak dapat melihat perkembangan
hidup hero-hero dia

dan ayah cuba meluangkan masa untuk mereka
dan Umi juga

terima kasih

P/s: Umi kan selalu tangkap gambar dan send pada ayah
untuk lepaskan rindu

3 comments:

Zampeada said...

... terbyg btp comelnya family ni wpun tiada gambar yg melengkapi entri.

Nidza said...

hehehe...gmbr takde lah...

suhaisweet said...

Dropping here..Very nice friend..My special for u.. Check it Out!

 

Copyright © FromHtoZ 2012 | All rights reserved | Blog Design by Krafty Palette.