Monday, February 8, 2010

::Tak Nak Cerita::

Saya tak nak cerita tentang stres kerja lagi.
Saya mahu ceria.

Jadi, saya nak cerita hikayat 1000 malam (ceh!!)

Harris: Mi. Ayis nak gi Muscho (Umi. Harris nak pergi Jusco)
Umi: Tak payah la Harris. Umi takde duit. (Ayat umpan. Dengan nada yang sedih)
Harris: Mi. Ayis ada uwit. (Umi. Harris ada duit. Sambil seluk poket)
Eh. Takde.(sambil buat muka duitnya hilang)

*************************************************************************************
Nenek: Harris ada gigi?
Harris: Ada. (sambil tunjuk giginya)
Hadief ada. (Hadief baru tumbuh 2 batang gigi bawah)
nenek?
Nenek: Cuba Harris tengok sana. (Neneknya nak buat suspen)
Ok. (Sambil cuit bahu Harris)
Harris: Eh. nenek takde gigi? Ada muyut jer. (Eh. Nenek takde gigi. Ada mulut jer.)

*************************************************************************************

Rumah saya sedang diubahsuai. Di suatu pagi.

Nenek: Harris. Bangun lah. Cuba tengok dapur rumah Harris.
Harris: Hah? (sambil mengesat mata dan pergi ke dapur)
Wah!! Umah Harris pecah.... (sambil menangis dan menunjukkan batu bata)

*************************************************************************************

Harris: Adief. Amo ucik-ucik. Tu ayang ayah. Tu ayang atuk.
(Hadief, Tak mau usik-usik. Tu barang ayah. Tu barang atuk.)
Hadief: :) (senyum je budak tu)

*************************************************************************************

Bila saya teringat dialog anak sulung saya tu. Hati saya ceria.

Notakaki: Dah janji nak belikan DVD Ultraman dia.

6 comments:

miss myeryn said...

alololo..comey nye la budak2 ckp pelat

Nidza said...

miss myeryn: mmg chomel..lagi chomel bila tunjuk muncung pingunya...

blueCITY® said...

heeeeeee

anda masih beruntung
punya sebab dan objek utk rasa bahagia dan gembira

ramai org yg tak punya peluang itu

so,
berbahagialah apa yg ada

Nidza said...

blueCity: terima kasih sbb mengingatkan..ye. kekadang kita tak sedar disebalik kekurangan ada kelebihan yg terselit...
saya bahagia dgn apa yg saya ada skrg...harap awak pun begitu

Zampeada said...

comel ah bhs budak2...

Nidza said...

zampeada: mmg chomel bahasa budak2 ni...stres pun boleh ilang...

::Tak Nak Cerita::

Monday, February 8, 2010

Saya tak nak cerita tentang stres kerja lagi.
Saya mahu ceria.

Jadi, saya nak cerita hikayat 1000 malam (ceh!!)

Harris: Mi. Ayis nak gi Muscho (Umi. Harris nak pergi Jusco)
Umi: Tak payah la Harris. Umi takde duit. (Ayat umpan. Dengan nada yang sedih)
Harris: Mi. Ayis ada uwit. (Umi. Harris ada duit. Sambil seluk poket)
Eh. Takde.(sambil buat muka duitnya hilang)

*************************************************************************************
Nenek: Harris ada gigi?
Harris: Ada. (sambil tunjuk giginya)
Hadief ada. (Hadief baru tumbuh 2 batang gigi bawah)
nenek?
Nenek: Cuba Harris tengok sana. (Neneknya nak buat suspen)
Ok. (Sambil cuit bahu Harris)
Harris: Eh. nenek takde gigi? Ada muyut jer. (Eh. Nenek takde gigi. Ada mulut jer.)

*************************************************************************************

Rumah saya sedang diubahsuai. Di suatu pagi.

Nenek: Harris. Bangun lah. Cuba tengok dapur rumah Harris.
Harris: Hah? (sambil mengesat mata dan pergi ke dapur)
Wah!! Umah Harris pecah.... (sambil menangis dan menunjukkan batu bata)

*************************************************************************************

Harris: Adief. Amo ucik-ucik. Tu ayang ayah. Tu ayang atuk.
(Hadief, Tak mau usik-usik. Tu barang ayah. Tu barang atuk.)
Hadief: :) (senyum je budak tu)

*************************************************************************************

Bila saya teringat dialog anak sulung saya tu. Hati saya ceria.

Notakaki: Dah janji nak belikan DVD Ultraman dia.

6 comments:

miss myeryn said...

alololo..comey nye la budak2 ckp pelat

Nidza said...

miss myeryn: mmg chomel..lagi chomel bila tunjuk muncung pingunya...

blueCITY® said...

heeeeeee

anda masih beruntung
punya sebab dan objek utk rasa bahagia dan gembira

ramai org yg tak punya peluang itu

so,
berbahagialah apa yg ada

Nidza said...

blueCity: terima kasih sbb mengingatkan..ye. kekadang kita tak sedar disebalik kekurangan ada kelebihan yg terselit...
saya bahagia dgn apa yg saya ada skrg...harap awak pun begitu

Zampeada said...

comel ah bhs budak2...

Nidza said...

zampeada: mmg chomel bahasa budak2 ni...stres pun boleh ilang...

 

Copyright © FromHtoZ 2012 | All rights reserved | Blog Design by Krafty Palette.