Wednesday, June 9, 2010

::Bila ada mulut betina::


Saya paling benci bila ada orang cuba nak melaga-lagakan orang.



Situasi begini:


Kawan A, iaitu B diberitahu oleh pihak C tentang A. Sedangkan B dah tahu yang C ni memang suka menyusahkan orang, buli orang dan sebagainya. Sebagai kawan kepada A, B ni malas nak bagitahu A tentang apa yang dia dengar sebab tak nak ada perang ketiga.

Lagipun hal ni berkisar antara A dan C.

Jadi B lebih suka berdiam. Tiba-tiba Cik E, datang jumpa A informed yang si B ada berjumpa dengan C berbisik-bisik. Apa kes? Yang E tak tahu cerita, api-apikan si A sampai dah bermasam dengan B. B jumpa C sebab nak dapatkan pengesahan borang. C tahan B dan dibuka cerita. B ni blur-blur dengar sebab tak tahu apa-apa.

Amboi E... melampau macam ni. Awak tau ke kenapa B tak nak cerita kat A? Sebab B ni lebih pandai dari awak, Cik E. Dia tak nak orang bermasam muka. Bergaduh tumbuk tampar.

E, awak tu orang baru kerja. Better awak jaga kerja awak dulu, baru jaga kerja orang lain.

Suka hati B tu lah nak cerita atau tak. Sekarang ni A dah bermasam muka dengan B. B pula tak tau nak buat macam mana?

Tolong B!! Sesiapa ada solutions?




Notakaki: Saya tak pandai nak cerita semuanya. Tapi situasi lebih kurang macam ni. Sebab pasal hal ni, kepala saya dah serabut. Serabut sebab B tu adalah SAYA!!

Baru saya tahu kalau berbisik tu didefinisikan sebagai mengumpat, bercerita buruk dan sebagainya.(Kalau E baca, sila faham tahap kebodohan awak tu)

3 comments:

Syafrizal said...

memang sangat sakit hati hehe
sabar ye awak

sI tEDI said...

aduhai!

kerana mulut

Nidza said...

syafrizal: mmg saya sabar orgnya...mujur air wuduk penawarnya...ingat solution dia bertentang mata dgn pembawa fitnah...tp biarlah...dia yg dapat DOSA percuma..saya dapat PAHALA percuma

Si tedi: tu lah...pasal mulut badan binasa..hubungan persahabatan pun boleh menjadi renggang.

::Bila ada mulut betina::

Wednesday, June 9, 2010


Saya paling benci bila ada orang cuba nak melaga-lagakan orang.



Situasi begini:


Kawan A, iaitu B diberitahu oleh pihak C tentang A. Sedangkan B dah tahu yang C ni memang suka menyusahkan orang, buli orang dan sebagainya. Sebagai kawan kepada A, B ni malas nak bagitahu A tentang apa yang dia dengar sebab tak nak ada perang ketiga.

Lagipun hal ni berkisar antara A dan C.

Jadi B lebih suka berdiam. Tiba-tiba Cik E, datang jumpa A informed yang si B ada berjumpa dengan C berbisik-bisik. Apa kes? Yang E tak tahu cerita, api-apikan si A sampai dah bermasam dengan B. B jumpa C sebab nak dapatkan pengesahan borang. C tahan B dan dibuka cerita. B ni blur-blur dengar sebab tak tahu apa-apa.

Amboi E... melampau macam ni. Awak tau ke kenapa B tak nak cerita kat A? Sebab B ni lebih pandai dari awak, Cik E. Dia tak nak orang bermasam muka. Bergaduh tumbuk tampar.

E, awak tu orang baru kerja. Better awak jaga kerja awak dulu, baru jaga kerja orang lain.

Suka hati B tu lah nak cerita atau tak. Sekarang ni A dah bermasam muka dengan B. B pula tak tau nak buat macam mana?

Tolong B!! Sesiapa ada solutions?




Notakaki: Saya tak pandai nak cerita semuanya. Tapi situasi lebih kurang macam ni. Sebab pasal hal ni, kepala saya dah serabut. Serabut sebab B tu adalah SAYA!!

Baru saya tahu kalau berbisik tu didefinisikan sebagai mengumpat, bercerita buruk dan sebagainya.(Kalau E baca, sila faham tahap kebodohan awak tu)

3 comments:

Syafrizal said...

memang sangat sakit hati hehe
sabar ye awak

sI tEDI said...

aduhai!

kerana mulut

Nidza said...

syafrizal: mmg saya sabar orgnya...mujur air wuduk penawarnya...ingat solution dia bertentang mata dgn pembawa fitnah...tp biarlah...dia yg dapat DOSA percuma..saya dapat PAHALA percuma

Si tedi: tu lah...pasal mulut badan binasa..hubungan persahabatan pun boleh menjadi renggang.

 

Copyright © FromHtoZ 2012 | All rights reserved | Blog Design by Krafty Palette.