Thursday, June 10, 2010

::Zaman dulu-dulu::


Saya suka gambar ni.
Kredit to: Cik Mim sebab scan gambar ni dan anaknya Bubbles sebab upload dalam FB.

Walaupun saya tak pernah tengok arwah nenek. (Arwah meninggal semasa mak saya darjah 6)
Tapi saya suka tengok wajahnya.
Setiap kali saya mendengar cerita tentang arwah, dari mak dan makcik-makcik saya,
saya tahu yang arwah seorang ibu yang penyayang, prihatin dan disukai ramai orang.

Sebab tu, sampai sekarang atuk saya tak pernah berkahwin lain.
Atuk saya setia. Saya ulang....

ATUK SAYA SEORANG SETIA.

hahahaha

Dan yang penting tentang gambar ini

ialah semua pakai kasut yang sama
kecuali makcik sulung saya

patutnya 7 tapi yang ada 5

lagi 2 tu on the way

ada yang dalam perut
dan ada yang masih dalam alam lain
hehehehe

mak saya no. 2 dari kiri

pakcik saya tu comel je pakai songkok sengit
macam fesyen zaman tu

semua makcik-makcik cakap rambut saya macam arwah nenek saya
buatkan saya terharu

atuk saya sangat hensem
tuk...jaga diri elok-elok

jaga kesihatan ye
kalau boleh, nak atuk Harris dan Hadief membesar bagai johan
kalau boleh, nak atuk tengok semua cucu berkahwin dan ada anak-anak

Along sayang atuk!!

2 comments:

aZuRa AhMaD said...

nostalgianya gambaq lama nie...pada zaman skang..melalui gambaq jerlah..kita akan kenal siapa datuk nenek kita...yang telah tiada di dunia nie..

Nidza said...

azura: betul tu...dari gambar kiter tgk, dari cerita kita dgr, mcm dekat je, walaupun tak pernah jumpa

::Zaman dulu-dulu::

Thursday, June 10, 2010


Saya suka gambar ni.
Kredit to: Cik Mim sebab scan gambar ni dan anaknya Bubbles sebab upload dalam FB.

Walaupun saya tak pernah tengok arwah nenek. (Arwah meninggal semasa mak saya darjah 6)
Tapi saya suka tengok wajahnya.
Setiap kali saya mendengar cerita tentang arwah, dari mak dan makcik-makcik saya,
saya tahu yang arwah seorang ibu yang penyayang, prihatin dan disukai ramai orang.

Sebab tu, sampai sekarang atuk saya tak pernah berkahwin lain.
Atuk saya setia. Saya ulang....

ATUK SAYA SEORANG SETIA.

hahahaha

Dan yang penting tentang gambar ini

ialah semua pakai kasut yang sama
kecuali makcik sulung saya

patutnya 7 tapi yang ada 5

lagi 2 tu on the way

ada yang dalam perut
dan ada yang masih dalam alam lain
hehehehe

mak saya no. 2 dari kiri

pakcik saya tu comel je pakai songkok sengit
macam fesyen zaman tu

semua makcik-makcik cakap rambut saya macam arwah nenek saya
buatkan saya terharu

atuk saya sangat hensem
tuk...jaga diri elok-elok

jaga kesihatan ye
kalau boleh, nak atuk Harris dan Hadief membesar bagai johan
kalau boleh, nak atuk tengok semua cucu berkahwin dan ada anak-anak

Along sayang atuk!!

2 comments:

aZuRa AhMaD said...

nostalgianya gambaq lama nie...pada zaman skang..melalui gambaq jerlah..kita akan kenal siapa datuk nenek kita...yang telah tiada di dunia nie..

Nidza said...

azura: betul tu...dari gambar kiter tgk, dari cerita kita dgr, mcm dekat je, walaupun tak pernah jumpa

 

Copyright © FromHtoZ 2012 | All rights reserved | Blog Design by Krafty Palette.