Friday, December 18, 2009

::Dialog Harris::

Dailog 1

Di tengah malam hari.

Harris: Mie, Ayies nak akan. (Harris nak makan)
Saya: La, tadi kat umah nenek kan Harris dah makan.
Harris: Alah..Ayies nak akan acik (Harris nak makan nasi)
Saya: Nak nasi apa?
Harris: Nak acik...(sambil berfikir panjang)...emm tak nak lah..nak mee lah
Saya: Mee pulak. nak mee apa?
Harris: Nak mee chup (mak mee sup)
Saya dan Mr. Suami: haaa...

Tgh pikir mana lah nak cari mee sup utk anak teruna yg sorang ni.

Tetiba,

Harris: Tak ayah lah. Ayies antuk. (Tak payah lah. Harris ngantuk)
Saya: La...pulak..


Dialog 2


Dalam kereta.

Harris: Eee...peknel..Mie..Ayies pak peknel. (eee...McDonald...Umi, Harris nak McDonald)
Saya: Tak payah lah. Harris dah makan byk tadi. (Tujuan dia bkn nak makan. Nak main kat playground dia sebenarnya)

Tetiba ayah dia menyampuk.

Ayah: Yies, nak umi peknen?
Saya: Takde maknanye.

Ntah apa-apa mamat ni.


Dialog 3

Dalam bilik.

Harris: Mie, (tetiba dia beri satu tumbukan ultraman dia yang terhebat dan terkuat lalu membuat Uminya mengerang kesakitan...sakit siot...serius punya sakit...)
Saya: Harris..Sakitlah. Apsal buat Umi? Nak kena cubit ker? (dah cubit baru tanya...huhuhu)
Harris: Mi..antu yan. Yies, man gaia. (Umi hantu durian. Harris, Ultraman Gaia)
Saya: Sakit lah. (tetiba sedu..acah jer..wat dramatik sikit)
Harris: Mie. angan angis. Sian dia. Ayies tak ayah.. (Umi, jangan nangis. Kesian dia. Harris tak marah)

Hampeh....

Notakaki: Anak saya ni mmg petah bercakap. Nak marah pun tak jadi nak marah. Nak pukul pun tak sampai hati sbb "muncung" dia. Macam nak gigit jer. Kalo pukul or cubit setakat letak and tekan sikit kat kulit dia. Huhuhu
Yang sorang lagi tu. Hadief, tu pun petah burrr...burr...

2 comments:

sI tEDI said...

he he he.. seromok layan anak yg petah!!

Nidza said...

Si Tedi,

A'ah. Seronok. Mcm mak nenek pun ada gak.

::Dialog Harris::

Friday, December 18, 2009

Dailog 1

Di tengah malam hari.

Harris: Mie, Ayies nak akan. (Harris nak makan)
Saya: La, tadi kat umah nenek kan Harris dah makan.
Harris: Alah..Ayies nak akan acik (Harris nak makan nasi)
Saya: Nak nasi apa?
Harris: Nak acik...(sambil berfikir panjang)...emm tak nak lah..nak mee lah
Saya: Mee pulak. nak mee apa?
Harris: Nak mee chup (mak mee sup)
Saya dan Mr. Suami: haaa...

Tgh pikir mana lah nak cari mee sup utk anak teruna yg sorang ni.

Tetiba,

Harris: Tak ayah lah. Ayies antuk. (Tak payah lah. Harris ngantuk)
Saya: La...pulak..


Dialog 2


Dalam kereta.

Harris: Eee...peknel..Mie..Ayies pak peknel. (eee...McDonald...Umi, Harris nak McDonald)
Saya: Tak payah lah. Harris dah makan byk tadi. (Tujuan dia bkn nak makan. Nak main kat playground dia sebenarnya)

Tetiba ayah dia menyampuk.

Ayah: Yies, nak umi peknen?
Saya: Takde maknanye.

Ntah apa-apa mamat ni.


Dialog 3

Dalam bilik.

Harris: Mie, (tetiba dia beri satu tumbukan ultraman dia yang terhebat dan terkuat lalu membuat Uminya mengerang kesakitan...sakit siot...serius punya sakit...)
Saya: Harris..Sakitlah. Apsal buat Umi? Nak kena cubit ker? (dah cubit baru tanya...huhuhu)
Harris: Mi..antu yan. Yies, man gaia. (Umi hantu durian. Harris, Ultraman Gaia)
Saya: Sakit lah. (tetiba sedu..acah jer..wat dramatik sikit)
Harris: Mie. angan angis. Sian dia. Ayies tak ayah.. (Umi, jangan nangis. Kesian dia. Harris tak marah)

Hampeh....

Notakaki: Anak saya ni mmg petah bercakap. Nak marah pun tak jadi nak marah. Nak pukul pun tak sampai hati sbb "muncung" dia. Macam nak gigit jer. Kalo pukul or cubit setakat letak and tekan sikit kat kulit dia. Huhuhu
Yang sorang lagi tu. Hadief, tu pun petah burrr...burr...

2 comments:

sI tEDI said...

he he he.. seromok layan anak yg petah!!

Nidza said...

Si Tedi,

A'ah. Seronok. Mcm mak nenek pun ada gak.

 

Copyright © FromHtoZ 2012 | All rights reserved | Blog Design by Krafty Palette.