Tuesday, April 27, 2010

::Keterangan saya, buat salah ke?::

Entri kali ni, disebabkan saya jumpa semula,
dan dengan secara spontan saya memilih beberapa gambar dan cuba mengingatinya.

Lokasi: SRK (P) Dato Abu Bakar II, Jalan Davis, KL
Keterangan gambar: Masa ni saya berada dalam Kelas 1B.
Penggal pertama, saya mendapat tempat ke-4. Sebagai rewards, abah belanja satu famili makan.
Lepas tu, terus malas belajar.
Tak pernah mendapat tempat dalam Top 10 lagi.
Kena marah teruk-teruk.
Seterusnya dalam darjah 4, prestasi naik semula.
Sejak tu selalu mendapat tempat dalam Top 6. (cikgu asingkan tempat duduk sampai Top 6. Bangga macam dapat VIP seat) ;-)

Lokasi: SMK (P) Bandaraya, Jalan Changkat Tambi Dollah, KL
Keterangan gambar: Gambar ni diambil untuk majalah sekolah.
Dalam kelas ni, hanya ada 4 melayu, 1 india. Lain tu, tengok sendiri ye.
Sampai sekarang, kami still contact each other.

Lokasi: Rumah famili, Bandar Damai Perdana, Cheras
Keterangan gambar: Gambar bertunang. Sebelah saya, mak mertua. (Dulu bakal mak mertua)
Saya kenal Mr Z, baru beberapa bulan. Dia jumpa abah saya. Nak kawan.
Dia bawa jumpa mak dan kakak dia.
Raya, famili dia datang beraya terus mak dia cakap.
"Nanti saya datang semula, bawa rombongan"
Hah. Masing-masing berpandangan.
Raya Aidiladha kedua, kami bertunang.
Bertunang 9 bulan, kahwin.

Lokasi: A'Famosa Resort, Melaka.
Keterangan gambar: Di ambil selepas sarapan. Harris tengok je. Tak menangis.
Siap letak tangan kat maskot tu. (Maskot ek?)
Seronok sebab pergi dengan Uncle Aboy dan Autie Zura dia.

Lokasi: International Airport, Langkawi
Keterangan gambar: Ni bukan kekasih gelap ye.
Masa balik. Nak tunggu flight balik ke KL.
Tiba-tiba nampak Dr SMS.
Hati bukan main seronok.
Terus ajak Mr Z, Hafiz dan Zura masuk Departure Hall.
Yang lelaki-lelaki ni tak nak. (kes jeles sebab isteri masing-masing angau)
Masuk sekali dengan Dr SMS.
Terus ajak tangkap gambar.

Notakaki: Ingat data. Saya ingat semua.


5 comments:

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.wahhh hensemnye Dr sms!

~~zAnAfAhMi~~ said...

akak pun angau kjp ni tgk gmbr dia kat sini, hensemnya beliau..
nape tak diri sebelah dia?

Nidza said...

intan: La...ingat kan saya sorang jer. ;-)

zanafahmi: tulah...bila dah angau baru teringat nak duk sebelah.tapi dia rushing nak naik flight masa tu.

Sumijelly Sumi said...

salam dik...

ada tak gambar sekolah yang leh nampak latarbelakang sekolah SMBP...

kak sumi dari sekolah SMPB tahun 1997 masa tu..

sayang la.. x der gmbr kenangan sekolah..hehehe

Sumijelly.com

Nidza said...

Salam kak,

sy pun tak de gamabr latar belakang SMPB.

hehehehe. Seronokkan jumpa kekwn lama

::Keterangan saya, buat salah ke?::

Tuesday, April 27, 2010

Entri kali ni, disebabkan saya jumpa semula,
dan dengan secara spontan saya memilih beberapa gambar dan cuba mengingatinya.

Lokasi: SRK (P) Dato Abu Bakar II, Jalan Davis, KL
Keterangan gambar: Masa ni saya berada dalam Kelas 1B.
Penggal pertama, saya mendapat tempat ke-4. Sebagai rewards, abah belanja satu famili makan.
Lepas tu, terus malas belajar.
Tak pernah mendapat tempat dalam Top 10 lagi.
Kena marah teruk-teruk.
Seterusnya dalam darjah 4, prestasi naik semula.
Sejak tu selalu mendapat tempat dalam Top 6. (cikgu asingkan tempat duduk sampai Top 6. Bangga macam dapat VIP seat) ;-)

Lokasi: SMK (P) Bandaraya, Jalan Changkat Tambi Dollah, KL
Keterangan gambar: Gambar ni diambil untuk majalah sekolah.
Dalam kelas ni, hanya ada 4 melayu, 1 india. Lain tu, tengok sendiri ye.
Sampai sekarang, kami still contact each other.

Lokasi: Rumah famili, Bandar Damai Perdana, Cheras
Keterangan gambar: Gambar bertunang. Sebelah saya, mak mertua. (Dulu bakal mak mertua)
Saya kenal Mr Z, baru beberapa bulan. Dia jumpa abah saya. Nak kawan.
Dia bawa jumpa mak dan kakak dia.
Raya, famili dia datang beraya terus mak dia cakap.
"Nanti saya datang semula, bawa rombongan"
Hah. Masing-masing berpandangan.
Raya Aidiladha kedua, kami bertunang.
Bertunang 9 bulan, kahwin.

Lokasi: A'Famosa Resort, Melaka.
Keterangan gambar: Di ambil selepas sarapan. Harris tengok je. Tak menangis.
Siap letak tangan kat maskot tu. (Maskot ek?)
Seronok sebab pergi dengan Uncle Aboy dan Autie Zura dia.

Lokasi: International Airport, Langkawi
Keterangan gambar: Ni bukan kekasih gelap ye.
Masa balik. Nak tunggu flight balik ke KL.
Tiba-tiba nampak Dr SMS.
Hati bukan main seronok.
Terus ajak Mr Z, Hafiz dan Zura masuk Departure Hall.
Yang lelaki-lelaki ni tak nak. (kes jeles sebab isteri masing-masing angau)
Masuk sekali dengan Dr SMS.
Terus ajak tangkap gambar.

Notakaki: Ingat data. Saya ingat semua.


5 comments:

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.wahhh hensemnye Dr sms!

~~zAnAfAhMi~~ said...

akak pun angau kjp ni tgk gmbr dia kat sini, hensemnya beliau..
nape tak diri sebelah dia?

Nidza said...

intan: La...ingat kan saya sorang jer. ;-)

zanafahmi: tulah...bila dah angau baru teringat nak duk sebelah.tapi dia rushing nak naik flight masa tu.

Sumijelly Sumi said...

salam dik...

ada tak gambar sekolah yang leh nampak latarbelakang sekolah SMBP...

kak sumi dari sekolah SMPB tahun 1997 masa tu..

sayang la.. x der gmbr kenangan sekolah..hehehe

Sumijelly.com

Nidza said...

Salam kak,

sy pun tak de gamabr latar belakang SMPB.

hehehehe. Seronokkan jumpa kekwn lama

 

Copyright © FromHtoZ 2012 | All rights reserved | Blog Design by Krafty Palette.